AKTİF ÖĞRENME
···Öğrenme, Öğrencilerin Fikri
Katılımını ve Uygulamasını Gerektirir.
···Kendi Başına Açıklama ve Gösterim
Uzun Süreli Öğrenmeyi Sağlamaz.
Aktif Öğrenme Bunu
Sağlayacaktır.
ÖĞRENMEYİ AKTİF
YAPAN NEDİR?
···Öğrenme Etkin Olduğunda,
İşin Çoğunu Öğrenciler Yapar.
···Beyinlerini Kullanırlar,
···Fikirleri Düşünürler,
···Problemleri Çözerler Ve
Ne Öğrendilerse Uygularlar.
···Aktif Öğrenme Hızlıdır,
···Eğlencelidir, Destekleyicidir.
···Öğrenci Sıklıkla Sırasından Uzakta,
Hareketli Ve
Yüksek Sesle Düşünür.
ÖĞRENME NEDEN
AKTİF OLMALIDIR?
···Bir Şeyi İyi Öğrenmek İçin, Onu
Duymak, Görmek, Onunla İlgili Sorular Sormak, Başkaları İle Görüş Alış
Verişinde Bulunmak Gerekir.
···Biliyoruz Ki;
Öğrenciler En
İyi, Yaparak Öğrenirler.
···O Halde Sınıfınızı Canlandırarak,
···Öğrencilerinizi Neşelendirerek,
Ferahlatarak
Öğrenmeyi Aktif
Duruma Getirmeniz Gerekmektedir.
···Bu Amaçla İlk Olarak,
Öğrenmenin Nasıl Gerçekleştiğinin Anlaşılması
Gerekir.
NASIL ÖĞRENİYORUZ?
Yaklaşık 2400
Yıl Önce
Konfiçyus’dan;
Ne duyduysam,
unuttum.
Ne görürsem,
Hatırlarım.
Ne yaparsam,
Anlarım.
BU SÖYLEMİ AKTİF
ÖĞRENMEYE UYARLAYACAK OLURSAK
···Ne Duyduysam
Unuttum.
···Ne Duyar Ve Görürsem, Biraz Hatırlarım.
···Ne Duyar, Görür Ve Onunla İlgili Soru Sorar Veya Birisi İle Tartışırsam,
Anlamaya Başlarım.
···Ne Duyar, Görür, Tartışır Ve Yaparsam,
Bilgi Ve Beceri
Kazanırım.
···Başkasına Ne Öğretirsem, İyice Öğrenirim.
ANLATTIĞINIZ
DERSİN UNUTULMASININ EN ÖNEMLİ NEDENİ;
···Öğretmenin Konuşma Hızı İle
Öğrencilerin Dinleme Hızı Arasındaki Farklılıktır. Çoğu Öğretmen Dk‘Da Yaklaşık
100-200 Kelime Kullanarak Konuşmaktadır.
···Öğrenciler, Bütün Dikkatleri İle
Dk.’Da 50 Veya 100 Kelime Dinleyebilmektedir. Öğrenciler Dinlerken Daha Çok
Düşünmektedirler.
YAPILAN
ARAŞTIRMALAR GÖSTERMEKTEDİR Kİ,
···Öğrenciler İlk On Dk’da Dikkatlerini
%70 Oranında Toplayabildikleri Halde Bu Oran Son On Dk’da %20’ye Düşmektedir.
SONUÇ OLARAK
···Anlatılan Konu
Ne Kadar İlgi
Çekici Olursa Olsun,
···Öğrenciler
Ne Kadar
Dikkatli Dinlerlerse Dinlesinler,
···Öğretmen Bilgiyi
Ne Kadar Sıralı Ve Yavaş Anlatırsa Anlatsın,
···Dinleyerek Öğrenme Sınırlı
Kalmaktadır.
ANLATIM YÖNTEMİNİN
SÜREKLİ OLARAK
KULLANILMASININ ORTAYA ÇIKARDIĞI SORUNLAR.
···Öğrencilerin
Dikkati Her Geçen Dakika Azalmaktadır.
···Sadece
Dinleyerek Öğrenen Öğrencilere Hitap Etmektedir.
···Ezbere Öğrenmeyi
Desteklemektedir.
···Bütün
Öğrencilerin Aynı Bilgiye İhtiyaç Duyduğu Ve Hepsinin Aynı Hızda Öğrendiği
Varsayımına Dayanmaktadır.
···Öğrencilerin
Hoşuna Gitmemektedir.
···Anlatıma Görsel
Unsurların Eklenmesi, Akılda Kalıcılığı %14’ten
%38’e Yükseltmektedir.
···Resim Kullanılarak Yapılan Anlatım,
Kelimeler Kullanılarak
Yapılan Anlatımdan
Üç Kat Daha
Fazla Etkilidir. ···Hem Görsel, Hem İşitsel Unsurlar
Birlikte Kullanılırsa Daha Çok Öğrencinin Öğrenmesine Yardımcı Olunacaktır.
BEYİN NASIL
ÇALIŞIR?
···Beynimiz Aşağıdaki Soruları Sorarak Gelen Bilgiyi
Sorgular.
···Bu Bilgiyi Daha Önce Duydun Mu?
Veya Gördün Mü?
···Bu Bilgi Nereye Uyar?
Bununla Ne yapabilirim?
···Bu Bilginin Dün, Geçen Ay Veya Yıl Duyduğum Düşünce İle
Aynı Olduğunu Farz Edebilir Miyim?
···Beyin Sadece Bilgiyi Almaz Onu İşler.
···Bir Bakıma Bilgisayar Gibi Çalışır.
···Bilgisayarın Girilen Verileri Daha Sonra Kullanabilmesi
İçin Onları Saklaması Yani Kaydetmesi Gerekir.
···Beynimizin Hafızaya Kaydetmesi İçin Yeni Bilgiyi Test
Etmesi, Özetlemesi Veya Başkalarına Açıklaması Gerekir.
···Öğrenme Pasif Olduğunda Beynimiz Yeni Bilgiyi Kaydedemez.
DAHA İYİ
ÖĞRENMENİN YOLLARI
···Bilgiyi Kendi Kelimeleriyle Yeniden
İfadelendirmek.
···Örneklendirmek
···Çeşitli Biçimlerinin Ve Durumlarının
Neler Olduğunu Ayırt Etmek.
···Bilgi İle Diğer Faktörler Ve
Fikirler Arasında Bağlantı Kurmak.
···Bilgiyi Çeşitli Biçimlerde
Kullanmak.
···Bazı Sonuçlarını Önceden Görmek.
···Bilginin Karşıtını Veya Tersini
İfadelendirmek.
ÖĞRENMEK BİLGİYİ
BİR BÜTÜN OLARAK YUTMAK DEĞİL, ÇİĞNEMEKTİR.
Öğretmen Öğrencilerinin Yerine Onların Beyinlerinde
Bilgiyi İşleyemez Ama Onların Bu İşi Yapmalarını Kolaylaştıracak Etkinlikleri
Düzenleyebilir.
ÖRNEĞİN;
···Öğrencilere Yeni Bilgiyi Birbirleri
İle Tartışma Fırsatı Vererek,
···Yeni Bilgi İle İlgili Hem Kendisine
Hem De Diğer Öğrencilere Soru Sorma Yolunu Açarak, ···Uygulatarak Ve Bir Başkasına Öğretme
Fırsatı Yaratarak Öğrenmeye Rehberlik Yapabilir.
ÖĞRENME ÜZERİNE BİR DENEY
·
İkinci Sınıf
Öğrencileri Arasında Öğrenme Üzerine Yapılmış Bir Deneyde İzlenen Adımlar Ve
Sonuçlar;
Uygulama
Adımları:
1- Öğretmen Tahtaya Aşağıdaki
İşlemleri Yazar;
43 21 19 36 198
8 5 3 7 42
_______ ______ ______ ______
______
2- Öğrenciler Tahtadaki İşlemleri
Defterine Yazarken;
·Öğretmen Sözlü
Olarak “Çıkartma İşlemine Başlamadan Önce Tahtadaki İşlemleri Büyükten Küçüğe
Yeniden Sıralayınız” Talimatını Verir.
3- Öğrenciler
İşlemini Tamamlayıp Cevapların Kontrolüne Geçildiğinde
···Öğretmen Sözlü Olarak Vermiş Olduğu
İşlemlerin Büyükten Küçüğe Yeniden Sıralanması Talimatının Öğrencilerin Çoğu
Tarafından Anlaşılmamış Olduğunu Görür.
SONUÇ
···Bu Olayda Öğrenciler;
Aynı Anda Görsel Ve İşitsel Olmak Üzere İki
Farklı Türde Duyumsal Girdi Almışlardır.
Bu Girdiyi Kısa Süreli Hafızaya Kaydetme
Potansiyelleri Olmasına Rağmen,
O Sırada Tahtada
Gördükleri İşlemleri Deftere Yazmakta Oldukları İçin,
Sözlü Olarak
Verilen Talimat
Kısa Süreli Hafızada İşleme Sokulmamıştır.
···Sonuç Olarak
Öğretmenin Talimatı Anlaşılmamış Ve Yerine
Getirilmemiştir.
DİKKAT!!!
Çoğu İnsan Özellikle De Çocuklar,
İki Farklı
Kaynaktan Gelen Duyumsal Girdileri Aynı Anda İşleyemezler.
ÇÖZÜM!!!
Öğretmen,
Öğrencileri Tahtadaki İşlemi Defterlerine Geçirinceye Kadar Bekleyecek Ondan
Sonra İkinci Talimatı Verecektir.
DÜŞÜNMEYİ
ÖĞRETMEK
···Düşünmeyi Bilmek,
İyi Bir Eğitimin
Öğrencilere Kazandırdığı
Bir Beceri
Olmalıdır.
···Düşünme Becerimiz,
Yeni Bilgiyi Ne
Kadar İyi Alabilmemiz
Ve İşleyebilmemiz Üzerinde Etkilidir.
···Bunun İçin
Sorgulama Ve
Düşünmeyi Sağlamak İçin
Zamanın Bir
Bölümünü Kullanmak Gerekir.
···Özellikle Zor Öğrenen Öğrencilerin
Bu Zamana Daha Fazla İhtiyacı Vardır.
DÜŞÜNMEYİ NASIL
ÖĞRETİRİZ?
Düşünme Üzerinde
Kendi Düşüncenizi Gözden Geçirin.
···“Zeki Çocuklar Otomatik Olarak
Daha İyi
Düşünür”
Fikrini
Benimsemeyin
···Çünkü; Zeki Çocuklar
Çabuk Cevap
Verebildikleri İçin
Düşünme
Alışkanlığı Geliştiremezler.
···Ayrıca, Nasıl
Okunacağını Bilmek,
Matematik
Kuramlarını Ezberlemek Gibi Akademik
Beceriler
Düşünme Becerisi
İle Aynı Şey Değildir.
DÜŞÜNMEYİ
ÖĞRENMEYE ERKEN BAŞLAYIN:
Düşünmeyi
Öğrenmeye Ve Hayal Gücünü Genişletmeye
Mümkün Olduğunca Erken Yaşlarda;
Hatta Okul Öncesi Dönemde Başlanmalıdır.
Öğrencilere
Düşünecekleri Bir Şeyler Verin. ···Öğrencileri Sanat İle Tanıştırın,
···Onları Müzelere Ve Konserlere Götürün. ···Onları Gördükleri Ve Duydukları Şeyler Hakkında Düşünmeye
Teşvik Edin.
···Onlara Çok Sayıda
“Eğer.......Olsa Ne Olurdu?
Gibi Sorular
Sorarak Düşündürün.
ŞAKA YAPIN.
Şakalar, Kelime Oyunları Ve
Nükteler, Kelimelerin Ve Durumların Farklı Perspektiflerden Değerlendirilmesi
Olduğu İçin Düşünmeyi Sağlar.
Öğrencilere
Bütün Yönlerden Bakmayı Öğretin.
···Apaçık Görülen Cevap Her Zaman En
İyi Cevap Değildir.
Örneğin,
Çocukların, Her
Zaman
“Harçlığınızı
Arttırmamızı İster Misin? Sorusuna Verdikleri “Evet”
Cevabı, Bu Durumun Kendi
Sorumluluklarını Arttırdığını Anladıkları Ana Kadar En İyi Cevaptır.
Öğrencileri Eğilimleri Ve Kalıpları
Bulmaları Ve Bağlantılar Kurmaları İçin Teşvik Edin.
“Bu Bilgi İle Geçen Hafta Öğrendiğim
Bilgi Arasında Nasıl Bir Bağlantı Kurabilirim?”
Sorusunun Cevabı İle
Bağlantılar Kurma Becerisi
Öğrenmenin Anahtarıdır.
ALIŞILMADIK SORULAR SORUN.
·“Bütün Arabaları
Sarıya Boyarsak Ne Olur? “
·İnsanlara Uçma Becerisi Nasıl Kazandırabiliriz?”
·”Dünyanın Bir Tarafı Daima Gece, Diğer Tarafı Daima
Gündüz Olsa Neler Olur?”
Gibi Tek Cevabı
Olmayan Ve İlginç Fikirler Üretmeye Yönelten Sorular Düşünmeyi Geliştirir.
ÖĞRENCİLERE NE
ANLAMA GELDİĞİNİ SÖYLEMEYİ ÖĞRETİN.
···
“Dikkatlice
Seçilmiş Kusursuz Kelimeler Fikirleri Kesinleştirir.”
···“Ahbaplık
Ve Arkadaşlık Kavramları Arasındaki Fark Nedir?”
“Bir
Kişiyi Esrarengiz Olarak Tanımlarsanız Ne Demek İstemişsinizdir?”
Gibi Sorular Kavramların
Ve Kelimelerin Taşıdıkları Anlamların Ortaya Konması Kişilerin Ne Düşündüğünün
Açıkça Ortaya Konması Açısından Çok Yararlıdır.
YAZIN
···Yazmak Çok
Okumuş, Bilgili Kişilerin Yaptığı Bir Etkinliktir.
···Yazmak Sistematik Düşünmeyi
Kazandırır.
···Düşüncelerimiz,
Kağıt Üzerine Geçinceye Kadar Net Değildir.
···Öğretmenler, Öğrencilerini Okudukları
Kitap Üzerindeki Görüşlerini Yazmaları
İçin,
O Gün Öğrendiklerini,
Geçmiş Bilgileri İle Nasıl
Yorumladıklarını Ve Güncel Olaylar
Üzerindeki Düşüncelerini Yazmaları İçin
Teşvik Etmelidir.
DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRMEK İÇİN;
···Öğrencileri Diğer Bakış Açılarını
Dikkate Almaları İçin Teşvik Edin.
···Farklı Bakış Açılarını Dinlerken
Görüş Açımız Genişler.
···Aynı Olay Üzerine Yazılmış Farklı
Kitapların Olayı Ne Kadar Farklı Yorumlar İle Ele Aldığını Örneklerle Gösterin.
ÖĞRENCİLERİN
KENDİLERİNİ BAŞKALARININ YERİNE
KOYMASINI İSTEYİN.
···Başkalarının Nasıl Düşündüğünü Ve
Hissettiğini Anlamaya Çalışma Alışkanlığını Geliştirin.
···Bunun İçin Bir Konuyu Başkalarının
Perspektifine Göre Yazın
Veya
···Bir Öyküdeki Karakterin Bakış
Açılarını Ve Olayları Açıklayın.
DOĞRU SORULAR SORARAK
DÜŞÜNCEYİ
GELİŞTİREBİLİRSİNİZ
··· Sokrat;
2200 Yıl Önce, Öğrencilerini Düşündürmek Ve Onların Fikirlerini Analiz
Etmeleri İçin, , Doğru Soru Sorma Stratejilerinin Önemini Ortaya Koymuştur.
···Doğru Soru
Düşünmeyi
Başlatır, Öğrencilerin Yaratıcılıklarını Ve Kendi Görüşlerini Geliştirmelerinde
İhtiyaçlarına Uygun Pratik Yapma Fırsatı Verir.
DÜŞÜNMEYİ
SAĞLAYACAK
DOĞRU SORU SORMA STRATEJİLERİ
···İlköğretim Ve Ortaöğretimde
Öğretmenler
Bir Derste Onlarca Soru Sormasına
Rağmen Bu Soruların %90’nın Cevabı Ezberlenen Bilgilerdir.
STRATEJİ 1 :
Evet Ama Neden?
Öğrencilere Bir
Cevabın Neden Doğru Olduğunu Sorun.
·Örnek: 6x (9 - 4) = 30 Cevabı Neden Doğrudur?
·Kristof Kolomb
Amerikayı Keşfettiği İçin Neden Meşhur Olmuştur?
Her İki Soruda
Temel Bilgilerin Bilinmesinin Yanı Sıra Sorular
Bu Bilgilerin Kullanılmasını Gerektirir.
STRATEJİ 2 :
Faydası Nedir?
···Bilginin Kullanılmasına Odaklanmış
Sorular Sorun.
Örnek: Bitkilerin
Büyümesi Üzerinde Işığın Etkisini Bilmemizin Faydası Nedir?
Öğrenciler Bitkileri
Nereye Dikeceğimize Veya Hangi Bitkilerin Işığın Gelişine Göre Daha Uygun
Olduğuna Karar Verebilmemiz İçin Gibi
Cevaplar Verebilirler.
···“Neden” Sorularının Bir Başka
Yararı Da, Öğrencilerin Kısa Süre Sonra Sadece Cevap Vermenin Dışında Kendi Kendilerine
Soru Sormalarını Da Sağlar.
STRATEJİ 3 :
Şimdi Fark
Nedir?
···Bir Yeniliğin Veya Değişimin
Uygulanmasıyla İlgili Sorular Sorun.
·UYARLAMAK.
·Bir Fikri Farklı
Bir Biçime Çevirerek Sorun.
Örnek: Bazı Hayvanlar Gibi İnsanlar Da Kış
Uykusuna Yatsalardı Neler Olurdu?
·DEĞİŞTİRMEK
·Bir Olay, Öyküyü
Vb. Biraz Değiştirerek Sorun.
Örnek: Eğer Hansel Ve
Gratel Ormanda Yanlarına Bir Harita Almış Olsalardı Neler Olurdu?
·YERİNE
GEÇİRMEK
·Bir
Şeyi Bir Başka Şeyin Yerine Geçirerek Sorun.
Örnek: Ekmeğin Arasına Elma Koyarak Tost Yaparsak
Tadı Nasıl Olur?
·BÜYÜTMEK
·Bir Konuyu
Eklemeler Yaparak, Çoğaltarak Genişleterek Sorun.
Örnek: Newton’un Dördüncü Yasası Ne
Olacaktı?
·KÜÇÜLTMEK
·Bir Konuyu
Küçülterek,
Parçalara
Bölerek Veya Bazı Bölümlerini İptal Ederek Sorun.
Örnek:Yerçekimi Ortadan Kalksa Dünyada Yaşam Nasıl Olur?
·YENİDEN
DÜZENLEMEK
·Sıralamaları Değiştirerek Sorun.
Örnek: A Harfi En Son, Z Harfi İlk Harf Olsaydı
Alfabedeki Sıralama Nasıl Olurdu?
·TERS ÇEVİRMEK
·
Olayları Tam Tersinden Sorun.
Örnek: Sabah Yatıp Akşam Kalkarsak Neler Olur?
·BİRLEŞTİREREK
·İki Veya Daha
Fazla Şeyi Birleştirerek Sorun.
Örnek: Her
Kıta Bir Devlet Olsa Neler Olur?
STRATEJİ
5 :
Doğru, Yanlış Veya Hiçbiri?
·
Ezberlenmiş
Bilgi İle Cevaplandırılan Sorular Arkasından Neden Bu Şekilde Olduğunu Sorun
Örnek: Türkiye’de Kaç İlin Olduğunu Sorduktan Sonra,
İllerin Neden 1,2,3, Gibi Sayılar İle Adlandırılmayıp, Her Birine Ayrı İsim
Verildiğini Sorun.
STRATEJİ
6 :
Nedir? Yerine
Neden?
·
Öğrencileri
Dikkatli Bir Analize Yönelten, Birden Fazla Doğru Cevabı Olan
Sorular Sorun.
Bu Strateji Öğrencilere
Temel Becerilerin Kazandırılmasında Etkilidir.
Örnek: Sıfatın Tanımını Yaptırmak Yerine Bir Cümle
İçerisinde Uygun Yerdeki Boşluğun Bir Kelime İle Doldurulmasını İsteyin Ve
Neden Bu Kelimeyi Kullandığını Sorun.
STRATEJİ
7 :
·
Benzer Veya Farklı
Kavramları, Olguları, Olayları Değerlendirerek; Karşılaştırmayı
Gerektiren Sorular Sorun.
Örnek: Atatürk İle Fatih Sultan Mehmet’in
Yaptıklarının Benzerliklerini Ve Farklılıklarını Sorun.
STRATEJİ
8:
·Sıra Dışı
Bağlantılar, Sıra Dışı Ve Yaratıcı Fikirler Gerektiren Sorular Sorun.
Örnek: Kavramları
Öğretirken Bunların Alışılagelmiş Eylemler Ve Alışkanlıklar İle Bağlantısının
Dışında Kullanımını İsteyin.
ÖĞRENCİLERİN SORU SORMALARININ YARARLARI?
···Öğrenciler; Sordukları Sorularla
Bilgi Almak, Diğer Öğrencilere Farklı Bir Bakış Kazandırmak Veya Onlara Fikir Vermek İçin Sorular
Sorarlar.
···Öğrencilerin Sorduğu Sorular,
Öğretmenin Yanlış Anlaşılan Ve Karıştırılan Yerleri Belirlemesine Yardımcı
Olur.
SORU SORMAK RİSKLİ
BİR İŞTİR
···Sınıf Arkadaşları Arasında Aptal
Yerine Düşme,
···Öğretmeni Zor Durumda Bırakmak İçin
Soru Sormak Gibi Yanlış Anlaşılma Riski Vardır.
·Bu Nedenle, Herkesin Birbirine
Güven Duyduğu Ortamda Öğrenciler Rahatlıkla Soru Sorabilirler.
···Rahat Soru Sorabildiği Bir Ortam,
Onları Nasıl
Düşündükleri, Düşünmeyi Bilip Bilmedikleri Konusunda,
Öğretmenlere İpuçları Vereceği İçin;
·Teşvik Edilmeli
·Ödüllendirilmeli
·Alışkanlık
Durumuna Getirilmelidir.
“DÜŞÜNMEYEN
BEYİN SORGULAMAZ.”
YARATICILIK TEŞVİK
EDİLEREK
AKTİF ÖĞRENME SAĞLANIR
···Yaratıcılık,”İnsanların Bilişi,
Duyguları, Eylemleri Ve Sezgilerini De Kapsayan Tüm Fonksiyonlarının
Sentezidir. “
···
Yaratıcı Kişiler
Farklı Bakış
Açısına Sahiptir.
···Problemlere Ne Olması Gerektiğinden
Çok Nasıl Olması Gerektiği Konusunda Odaklanırlar
·Öğrencilerde
Yaratıcılığın Desteklenmesi İçin;
ROL YAPMA
·Öğrencilerin Kendilerini Bir
Başkasının Yerine Koyması İstenir. Olaylara Onun Açısından Bakarak, Konuyu
İncelemesi Söylenir.
·Böylece
Düşüncelerini Yazılı Veya Sözlü Olarak Açıklama Fırsatı Sağlanır.
“EĞER........OLSAYDI?
·Soru Şekliyle
Öğrencilerin Verilen Bir Konu Üzerinde Düşünmeye Başlamaları Sağlanır.
Örneğin: Eğer
Toplum Kurallarını Çocuklar Koysaydı Bu Kurallar Nasıl Olurdu?
·Eğer Dünyada Yerçekimi Olmasaydı
Neler Olurdu?
·Eğer Balinalarla İletişim Kurabilseydik
Neler Olurdu?
Gibi
Sorular İle Yaratıcı Düşünce Teşvik Edilir.
PARÇALARI DÜŞÜNME
ÜZERİNDE PRATİK YAPMA
·Okul İle Ağaç
Arasındaki Benzerlikler Nelerdir?
·
Bir İnsan İle
Kitap Arasında Nasıl Bir Benzerlik Bulunur?
Gibi Sorular İle Öğrenciler Bütünün Parçalarını Karşılaştırmalı Olarak
Düşünmeye Sevk Edilebilirler.
AÇIK UÇLU PROBLEMLERİ ÇÖZME.
·Kürdanlar Ve
Silgi Parçaları Kullanarak Nasıl Bir Bina Maketi Yaparsınız?
·Hangi Atık
Maddeleri Kullanarak Ne Gibi
Sanatsal Eserler
Yapabilirsiniz?
Gibi
Sorular Sorarak Öğrencilerin Dikkati Farklı Şeyler Üzerinde Düşünmeye Sevk
Edilebilir.
HAYAL GÜCÜNÜ
GENİŞLETEREK AKTİF DÜŞÜNCE GELİŞTİRİLEBİLİR
···Hayal Gücü, Doğal Akıcılığı Olan Bir
Düşünme Biçimidir Ve Çok Hassastır.
··
·Küçümsendiğinde
Veya Eleştirilerek, İlgisizlikle Dinlendiğinde Hemen Durur.
···Hayal Gücü, Yaratıcılığın Aracı
Olduğu İçin; Hassasiyetle Dinlenmeli Ve Önemsenmelidir.
Örneğin : Buzul Çağında
Donmuş Topraklar Üzerinde İnsanlar Yaşasaydı Nasıl Tarım Yaparlardı?
···Bu Çağda Yaşayan Bir Ailenin
Yaşayışı Nasıl Olurdu?
···Aile Fertlerinin Sorumlulukları
Nasıl Olurdu?
···Hatta Bu Çağdaki Okul Nasıl Olurdu?
Gibi Sorular İle Öğrencilerin Hayal Güçleri Harekete
Geçirilebilir. Dolayısıyla Düşünmeye yönlendirilebilirler.
ÖDEVLER NE OLMAMALI?
··· Öğrenciler Sadece Güçlük Çeksin
Diye
Bir İş,
··· Öğrencilere Sınıfta
Tamamlayamadıkları Çalışmaları Tamamlama Fırsatı,
··· Öğrencileri Sınıfta Oyalama,
··· Öğrencilere Ceza,
··· Öğrencilerin Kendi Kendilerine
Öğrenme Yöntemi,
··· Veli De İyi Öğretmen İmajı
Yaratmak İçin,
··· Not Vermek İçin ,
Olmamalıdır.
ÖDEVLER NE OLMALI?
···Ödevin Amacı Ve Yapılmasının
Neden Önemli Olduğu Açıklanmalı,
···Öğrencinin Zamanına Ve Emeğine Değmeli,
···Veliler Öğrenciye Uygun Çalışma Ortamı Hazırlamak İçin Teşvik Etmeli,
···Öğrencinin Emeğinin Dikkate Alındığını Göstermek İçin Toplanmalı,
Kontrol Edilmeli Ve Üzerinde Tartışılmalı,
···Öğrencilerin Kişiliklerini Ortaya Koymalarına Fırsat Vermeli,
···Öğrencilerin Yaratıcılıklarına Fırsat Sağlayarak Öğrenme Deneyimlerini
Zenginleştirmeli,
···Öğrencileri Araştırmaya Yöneltmeli.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder